.: FoLLoWer :.

Khamis, 21 Oktober 2010

Tarikh: 20/10/2010
masa: 8 malam
Tempat: Alamanda, Putrajaya...


salam... alhamdulillah... hari ini mood saya baik pula nak keluar.... kebetulan my lovely roomate baru balik dari rumahnya dan membawa kereta bersama-sama.... jadi, saya pun ambil kesempatan untuk ikut keluar bersama-sama roomate saya dan dua orang sahabatnya... hehe.... first time di UKM keluar waktu malam... saya terpegun melihat keindahan dan cantiknya kawasan putrajaya ni.... di alamanda.... destinasi pertama kami adalah.... kedai buku MPH... siapa tak kenal MPH ni.... dan apa yang mengembirakan saya, saya telah menjumpai satu buku karya seorang penulis yang hebat.... allahyarham Fathi YAkan.... bukunya berjudul..." apa erti saya menganut islam... dan saya juga beli sebuah buku juga.... sebagai pengisi masa lapang saya untuk santapan rohani.... insyaALLAH... first time juga saya membeli kasut yang agak mahal.... iaitu kasut jenama BATA..... hehe.... simple tapi amat sesuai untuk saya bergelar muslimah..... NI la kedai KASUT BATA... kepada yang tak pernah tengok kedai ni la... hehe....

seronok dapat berjalan dengan kawan-kawan ni.... exam dilupakan sebentar.... lepas sudah puas pergi berjlan-jalan di Alamanda ni.... kami juga singgah di kedai kek SECRET RECiPe... kawan roomate belanja saya dan sahabat saya yang lagi seorang.... ini lah image kedai kek secret recipe....


yummy... sedap kek nya... harganya pun sedap juga.... hihi.... tapi tak mengapa... ada orang belanja.... terima kasih yer.... lepas itu.... destinasi terakhir kami adalah dengan menunaikan solat di Masjid Putrajaya.... dan bergambar di sana.... kenangan yang tidak dapat saya lupakan....



alhamdulillh... kita masih diberi nikmat keamanan... bagaimana pula sahabat-sahabat kita di Palestine.... jadi janganlah kita lupakan mereka disana.... walaupun kita bergembira di sini tetapi jalankanlah tanggungjawab kita sebagai saudara seislam dengan sebaik mungkin.... jika tidak mampu sekali pun... mendermalah kepada mereka..... kita sebenarnya bukan menderma tetapi kita sebenarnya berhutang kepada mereka kerana mereka sedaya upaya mempertahankan baitul maqdis.... jadi janganlah putus berdoa serta menderma selagi mampu kepada mereka.... selain itu.... jika tidak mampu juga.... belajarlah bersungguh2... semoga ilmu yang kita dapat... dapat membantu mereka malah agama islam yang tercinta... insyaALLAH.... oklah... sudah lewat malam... setakat ini sahaja penulisan saya... insyaALLAH selepas ini saya nak berkongsi tentang buku yang saya beli.... insyaALLAH... WALLAHU'ALAM....




0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...