.: FoLLoWer :.

Isnin, 29 April 2013

::: Aku Jatuh Cinta ya ALLAH! :::

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah... tiada kesyukuran yang dapat dipanjatkan melainkan kepada ALLAH pencipta alam ini.. Alhamdulillah ya ALLAH di atas nikmat-nikmat MU... cinta.. sayang... kasih... semuanya datang dan pergi dengan izin MU ya ALLAH... benar! saya atuh cinta! saya jadi sayang! saya jadi kasih! izinkan perasaan ini terus hadir dalam hatiku ya ALLAH... 

izinkan hatiku membahagikan cinta.. namun cinta ku pada MU ya ALLAH takkan pernah luntur.. 
insya ALLAH


Memori Cintaku di Pulau Pangkor

Tanggal 18/1/2013-21/1/2013 permulaan tarikh saya pergi ke pulau pangkor... detik waktu hatiku tertaut cinta... :)
Setiap tahun exco kerohanian PMFST, UKM akan menganjurkan program berbentuk ekspedisi saintis islam.. alhamdulillah dengan izin-MU saya dapat sertai setiap sesi sejak daripada tahun 1... tahun nie tahun terakhir pengajianku di bumi perbukitan UKM.. maka, saya mahu sertai program ini juga!. menarik... kali nie program mereka di pulau pangkor... (dekat je dengan rumah aku tapi aku sendiri kali terakhir datang pangkor masa tahun 2.. hihi). apa yang menariknya.. dua sesi yang lepas di adakan di kawasan kem di dalam hutan... program yang tidak akan terlepas pastinya flying fox dll.. tapi tahun nie lain sikit sebab sahabat-sahabat pimpinan yang menganjurkan program ini di kawasan pantai.. sangat menarik :)

Jika dulu saya hadir sebagai 'Junior' malah pernah juga menjadi 'Fasilitator'. namun tidak untuk kali ini! saya hadir sebagai 'Senior' dan peserta.. hihi... apa yang menarik... ramai junior tahun 1 yang sertai dan ada sahabat dari FPI juga sertai! syabas PMFST! jika dua tahun lepas, kami tidur di dalam khemah... tapi tahun ini kami tidur di dalam chalet... hihi... tapi di siang hari panas sangat-sangat... chalet kami dah macam bilik sauna... hihi...

Permulaan Jatuh Cinta

Saya duduk sebilik dengan 6 orang roomate iaitu kak Nabilah (satu-satunya peserta dari FPI), adik Tyrah, adik Farhani(sama nama, sama negeri cuma beza usia), adik yasmin, adik farah farhana dan adik syamimi. alhamdulillah hari pertama kami sudah mula rapat... ke tandas bersama-sama, makan semeja... orang lain rehat & tidur di tengah hari... kami melepak bersama-sama (sebab chalet kami macam bilik sauna.. tapi akhirnya tidur juga kami... hihi)... ke program, bergambar pun bersama-sama... senang cerita, setiap masa bersamalah! nampak jugak asobiyyahnya... hihi

pada pengamatan saya  program ESMA 2.0 pada sesi ini lebih santai dan yang penting masih ada pengisian rohani untuk keperluan jiwa yang amat best & menarik... bila difikirkan... bagus juga dibuat di awal sem sebab memberi suntingan semangat untuk terus sukses di dalam semua perkara yang dilakukan... antara dua program yang paling-paling tidak boleh lupa ialah Jungle trekking dan snorkelling. apa taknya... first time jumpa pacat yang sangat panjang dan aktif.. masya ALLAH... yang peserta perempuan memang dari mula masuk hutan hingga keluar pun masih menjerit... saya adalah antara mangsa pacat... hihi... 

pinjam gambar dari pakcik google ye... hihi

program yang kedua,, snorkelling... subhanallah! sungguh saya jatuh cinta! indahnya ciptaan MU ya ALLAH... saya dapat lihat landak laut.. ikan belang-belang kuning, putih, hitam dan ikan yang pelbagai... ada sahabat yang jumpa terung laut...(macam gamat)... sungguh indah... rindu sangat nak ber-snorkelling lagi... serius... Y_Y

lebih kurang ginilah landak laut yang saya nampak


ikan-ikan begini juga saya lihat... alhamdulillah.. subhanallah... ALLAHUAKBAR!

Kenangan-kenangan lain

Tidak ku lupa.. banyak sangat coretan kenangan indah sepanjang program ESMA nie.. kami (roomate) belajar satu term baru yaitu,"makaka"... apakah?? inilah makaka:

Makaka :)


Alhamdulillah... saya juga belajar cara membahagikan masa dengan baik... memperingatkan diri tentang 10 muwasafat tarbiyah... dan ukhwah yang terjalin yang sungguh indah :)

10 muwasafat tarbiyah



Rindu... memang rindu... moga ALLAH kukuhkan ukhwah yang terbina... semoga ukhwah ini terus tersergam indah hingga ke syurga... aamiin ya ALLAH... 

Kesimpulan

ya saya memang jatuh cinta... saya jatuh cinta pada kehebatan penciptaan MU ya ALLAH... saya jadi sayang akan ukhwah yang terbina... saya jadi kasih pada sahabat-sahabatku ya ALLAH.... alhamdulillah.... semuanya hadir tanpa dipaksa... semuanya atas izin dari MU... terima kasih buat sahabat-sahabat penganjur... terima kasih buat adik-adik dan akak atas kenangan yang indah ini... dan terima kasih ya ALLAH yang mengizinkan ESMA ini berjalan lancar dan mengizinkan juga perjalanan program ESMA ini menjadi kenangan terindah serta pengisian rohani buat jiwa yang amat dahagakan ilmu tentang MU ya ALLAH... alhamdulillah... alhamdulillah.. alhamdulillah :)

mari hayati Firman ALLAH s.w.t :

"Hai manusia, sesungguhnya Kami menjadikan kamu dari seorang laki-laki dan wanita, dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya saling mengenal. Sesungguhnya orang mulia di antara kamu di sisi ALLAH adalah orang yang paling bertaqwa. Sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." 
(surah Al-Hujuraat 49:13)

last but not least... lagu tema kami iaitu:

Sebiru Hari Ini

pinjam gambar dari sahabat saya dan juga salah seorang penganjur iaitu :Nur Ain Ismail
jemput juga ke blog sahabat saya: http://musafircahaya.blogspot.com/2013/02/esma-20.html

Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini

Moga ukhwah kita sampai ke syurga... aamiin ya ALLAH
sayang kamu semua...especially:
Kak Nabila, tyra, farhani, farah, yasmin, mimi dan erni <3
^_^
alhamdulillah

"Cintailah manusia seperti kamu mencintai dirimu sendiri"
(H.R Bukhari)

wallahu'alam :)




0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...