.: FoLLoWer :.

Isnin, 25 April 2016

::: Perkongsian :::

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum.. dah agak lama saya tak update blog.. semakin berhabuk.. Masya Allah ^_~ Lately saya agak sibuk dengan urusan pengajian saya diperingkat Master. Doakan saya ya rakan-rakan. Tahun 2014 pula saya sibuk kerana saya bekerja. Hmm.. Saya tak sempat nak berkongsi apa sahaja, tapi tak mengapa.. Saya akan cuba untuk menulis atau berkongsi semampu saya. Jika diizinkan Allah dan masih bernyawa, bermula tahun ini serta tahun-tahun mendatang.. saya bercadang untuk berkongsi apa sahaja ilmu atau pengalaman yang saya dapat tidak kiralah bersifat duniawi atau ukhrawi.. Tujuan utama blog ini saya buat untuk berkongsi. Malah, saya juga telah highlightkan hadis
di tepi blog saya iaitu:


Dari Abdullah bin Amr radiyallahu ta'ala 'anhu, bahawa Nabi s.a.w bersabda:


بَلِّغُوا عَنِّى وَلَوْ آيَةً

“Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (HR. Bukhari)

"sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat.." Ringkas tapi penuh bermakna. Walaupun satu ayat dan dengan izin Allah pasti ada kebaikan dan manfaat kepada umat manusia. Oleh yang demikian, saya amat berharap dengan sebarang perkongsian saya selepas ini meskipun lebih bersifat duniawi, akan memberi manfaat kepada diri saya sendiri malah rakan-rakan pembaca yang lain. Saya akan berusaha untuk menjadikan penulisan saya meskipun tentang duniawi ada terselit ingatan kita kepada akhirat.. Itu adalah harapan saya.. Doakan saya istiqamah ya rakan-rakan semua.. Terima Kasih.. جزاك اللهُ خيرًا 

Antara target saya selepas ini, saya ingin berkongsi perjalanan diet saya (diari sihat cik hani), perihal penjagaan diri dan kesihatan, sebarang ilmu yang saya dapat semasa menyertai majlis ilmu, pengalaman master, pengalaman menyiapkan tesis, bicara alam, resepi dan sebagainya. Tentang diet, saya sudah berjanji dengan rakan saya untuk menulis di blog sebab agak ramai yang bertanya bagaimana saya boleh menurunkan berat badan. Sukar untuk saya terangkan satu per satu dan dengan harapan menerusi blog ini, lebih ramai akan berazam untuk sihat kerana Allah.. insya Allah.. Hmm.. cukuplah coretan saya pada kali ini.. Maafkan saya jika ada tersalah kata dan bicara.. Sehingga berjumpa pada perkongsian yang seterusnya.. insya Allah ^_~

Wallahu'alam

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...