.: FoLLoWer :.

Ahad, 13 Mac 2011

i LUV yOu!!!!!! (^_~) .... cOuPLe....

CoUpLe!!!!!!



Bismillahirahmanirrahim... assalamualaikum semua... Pada post kali ini.. suka untuk saya berkongsi sebuah video yang bertajuk 'COUPLE'...  Sahabat2 yang dikasihi ALLAH sekalian..
Sudah jelas dalam al-Quran ALLAH berfirman yang bermaksud.." Dan janganlah kamu mendekati zina, sesunggunhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu yang jalan jelek." ( Al Isra: 32)...  
malah Rasulullah telah bersabda dalam satu haditsnya:
Dari Abi Hurairah ra. dari Nabi saw. bahwa Beliau bersabda: " Telah ditulis atas anak adam nasibnya ( bahagiannya) dari zina, maka dia pasti menemuinya, zina kedua matanya adalah memandang, zina kakinya adalah melangkah, zina hatinya adalah berharap dan berangan-angan, dan dibenarkan yang demikian oleh farajnya atau didustakaan. " (H.R. Bukhori, Muslim, Abu Dawud dan Nasai) 
Dan dalam riwayat lain Baginda bersabda yang bermaksud:
" Kedua tangan berzina dan zinanya adalah meraba, kedua kaki berzina dan zinanya adalah melangkah, dan mulut berzina dan zinanya adalah mencium." (H.R. Muslim dan Abu Dawud). 
Wahai kaum muslimin kembalilah kepada Allah, sesungguhnya Allah telah memerintahkan dengan wasiat-sedangakan wasiat lebih dari sekadar perintah-agar menjauhi seluruh fahisyah (perbuatankeji): 
Artinya
: " …Dan janganlah kamu mendekati fahisyah yang tampak atau yang tersembunyi, dan janganlah membunuh jiwa yang diharamkanAllah kecuali dengan hak. Demikian itu yang diwasiatkan oleh Tuhanmu kepadamu supaya kamu memahami."(AlAn'am:151) 
Dan juga Allah mengatakan bahwa diantara sifat-sifat orang mu'min yang akan beruntung adalah seorang yang menjaga kemaluannya dari zina... 


Siapalah saya untuk meletakkan hukum bagi seseorang apabila terjebak dalam couple.. tetapi sebagai umat islam dan umat Muhammad...kita seharusnya menilai dan berusaha untuk melakukan sesuatu yang terbaik yang berlandaskan syariat Islam.. Berfikir sebaiknya sebelum buat agar tindakan kita tidak memakan diri pada masa akan datang kelak... Ambilah hikmah Islam meletakkan syarat pertunangan sebelum berkahwin.. engatlah.. Islam itu indah.. tidak menyusahkan tetapi memudahkan... wallahu'alam...




video



**********************************************************************

1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…

2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…


3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..


4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..


5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?


6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..


7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..


8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!


9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..


10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..


11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..


12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..


13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..


14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..


15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…


16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..


17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...


18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .


19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?


SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...


****************************************************************
20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..

21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..


22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!


23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..


24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..


25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!


26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...


27.(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..

HaKiKat KeHIduPaN...... 

cOUPle.... indah di dunia, azab di akhirat, jika tak kena caranya... 
kan lebih indah jika CouPLe lepas kahwin.....
CoUplE is tROuble, SinGle is SimPLe...




pilihan di tangan anda...



YaKinlah DeNGAN jaNJI ALLAH!!!!!




Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

Itulah janji Allah S.W.T buat semua manusia. Seandainya kita menginginkan isteri atau suami yang baik, kita haruslah terlebih dahulu menjadi seorang yang baik. Tak mungkin seorang yang baik akan mendapatkan wanita yang tidak baik atau sebaliknya. Seandainya anda masih meragui kalimah ilahi, kalimah siapakah lagi yang tinggal untuk anda ikuti?



TaKEs ur TYme!!! FikIR2 KAn la...






bERubAH???? ATau... "Ahh... pEduliLaH aku MAsih MuDa... kubur bukannya panggil aku lagi...  NaNti dah tua AkU jadilah baik....lagipun aku tak mau hipokrit, akU tak IkhlaS lagi, be yourself laa... kau sibuk2 tgur aku apa hal?? nanti mati kubur kau, kubur kau.. kubur aku, kubur aku la!!! $%&&***)*&#@!@@#"....  sahabat2 ingatlah... saat kematian tiada siapa yang tahu... mugkin lagi 40 tahun... mungkin juga lagi 5 tahun... tetapi mugkin juga tahun ini... atau mungkin juga esok... mana tahu mugkin hari ini dan saat ini sampai seru ajal kita... keikhlasan bukan sesuatu yang hanya akan tiba bila rasa ikhlas itu ada tetapi keikhlasan itu sebenarnya boleh di pupuk.... pilihlah pilihan yang tepat dan sebaiknya dalam hidupmu... nescaya engkau tidak akan menyesal... saya juga teringat kata-kata ustaz saya, bersyukurlah kamu pabila ada orang datang menegur salah silap mu... orang itu bukanlah cemburu dengan diri  mu tetapi orang itu adalah sandaran teguran dari ALLAH itu sendiri.. bersyukurlah kerana kasih sayang ALLAH masih ada untuk kamu sehingga ALLAH menghadirkan sahabat untuk menegur salah silap kamu... begitulah kasihnya ALLAH kepada hamba-hambaNYA.  semoga kita berada di bawah payung RahmatNYA... amiinn.... insyaALLAH.. WALLAHU'ALAM.... 



0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...