.: FoLLoWer :.

Selasa, 7 Disember 2010

sALam mAal HIjrah....

Ayat Ini saya petik dari mesej yang saya dapat melalui guru add math saya yang paling saya hormati dan pensyarah saya dari Matrikulasi... salam maal hijrah...

salam maal HIjrah....
"kdg2 KITA berdoa UNtuk kuat tpi banyak pula dugaan datang....
kadang2 KITA mintak untuk cErdik tapi masalah pula yang timBul....
kadang2 KITA miNtak KebAhgiaaN tapi HuRu HAra pula.....
DugaAN menjadikan MEntal KITA kUAT,
MaSALAh menJadikaN KITA berFikir,
HUru HaRa menjadiKAn KITA taBaH,
hEbatkaN ALLAH.....
sEMUa yaNG bERlaku pAsti ada HIKmahnya..."
kaLAulah manUsIA tahu HADIS inI...
"tElah BerKAta JIBRAIL:
WAhai TUHAN, Engkau sampaikanlah HAJAT 
HAMBAMU,
mAka
ALLAH mEnjawab:
BiaRkan HAmbaKU itu, KerAna...
AKU meNcIntaI SUARANYA...."
sUBhaNallaH... kASIhNya ALLAH kepada KiTA...
jGnlAH KITA sombong kepadaNYa...


SEmPEna TAhun baru Ini....
uBaH SiKAp & HAti Kita:
Buang yang Malas... Tanam yang Ikhlas...
Buang yang kOtor...  Tanam yang Luhur...
Buang yang Pedih... Tanam yang Bersih...
Buang yang Gundah... Tanam yang Indah...
Buang yang Jahat... Tanam yang Jihad...
Buang yang Benci... Tanam yang Suci...
Buang yang Thagut... Tanam yang Zuhud...
SeMOga KiTA menjadi INSAN yang terbaik...
leBiH BaiK DAri SebeLumnya...
Wallahu'alam...


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...